2025.05.19 21:11 / news / czytano 75 / opinie 0
Miasto i Gmina Szczawnica zakupiły nowy samochód marki Suzuki Vitara dla potrzeb Straży Miejskiej. To ważny krok w kierunku poprawy jakości powietrza i wzmocnienia działań na rzecz ochrony środowiska w naszej gminie.
Zakup został zrealizowany w ramach projektu „Zapewnienie wyposażenia Straży Miejskiej w Szczawnicy w zakresie ochrony powietrza” i jest dofinansowany w 85% ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027.
Nowe auto to nie tylko poprawa mobilności strażników miejskich, ale także realne wsparcie w codziennych działaniach kontrolnych, m.in. dotyczących przestrzegania przepisów antysmogowych. Dzięki niemu Straż Miejska będzie mogła jeszcze skuteczniej reagować na zgłoszenia mieszkańców oraz prowadzić kontrole źródeł ciepła i emisji spalin.
Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica podkreśla, że inwestycja ta jest kolejnym krokiem w dążeniu do czystego powietrza i poprawy jakości życia w naszej okolicy.
Przypominamy, iż miasto i Gmina Szczawnica realizuje projekt pn. „Zapewnienie wyposażenia Straży Miejskiej w Szczawnicy w zakresie ochrony powietrza”, który jest współfinansowany w ramach Programu: Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Działania: Wdrażanie Programu ochrony powietrza, przy wsparciu finansowym Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
W ramach projektu zatrudniony został strażnik miejski, którego zadaniem jest podejmowanie działań z przestrzegania przepisów ochrony środowiska z priorytetowym potraktowaniem ochrony powietrza, np. poprzez prowadzenie kontroli.
Pozostałymi działaniami realizowanymi w ramach projektu są:
- Zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia kontroli – zadanie zakłada doposażenie straży gminnej w niezbędny sprzęt do prowadzenia kontroli, m.in. sprzęt do poboru próbek popiołu, dron czy wilgotnościomierz do drewna.
- Zakup pojazdu spełniającego wymogi ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych na potrzeby prowadzenia kontroli;
- Wykonanie opracowań eksperckich, analizy pobranych próbek popiołu oraz konsultacje eksperckie;
- Przygotowanie materiałów informacyjnych na temat wymagań przepisów w zakresie ochrony środowiska z priorytetowym potraktowaniem przepisów dotyczących ochrony powietrza i dostępnych dofinansowaniach, skierowanych do mieszkańców.
- Udział strażników miejskich w kursach i szkoleniach.
Na realizację projektu pozyskane zostało dofinansowanie z Funduszy Europejskich w wysokości 599 981,24 zł, co stanowi 85% zaplanowanych w ramach projektu wydatków.