Biegi w Szczawnicy - start Wielkiej Prehyby

Fot. Janusz Wojtarowicz 2018.04.21 11:16 / news / czytano 2520 / opinie 0

O 9.00 około 600 zawodników wystartowało na dystansie 43 kilometrów  - Wielka Prehyba Mistrzostw Polski w Długodystansowym Biegu Górskim.

Maraton” wystartował z promenady nad Grajcarkiem w Szczawnicy. Trasa prowadzi najpierw żółtym szlakiem w stronę Dzwonkówki, przy której zmieniamy szlak na czerwony i tym szlakiem kierujemy się w kierunku Hali Przechyba, gdzie znajduje się pierwszy punkt żywieniowy. Dalej przez Radziejową, mijamy Wielkiego Rogacza i docieramy do drugiego punktu żywieniowego zlokalizowanego przy Bacówce na Obidzy. Wracamy na Przełęcz Gromadzką i kierujemy się w stronę Małych Pienin, kawałek za Wysoką należy skręcić z grani do schroniska pod Durbaszką, gdzie jest trzeci punkt żywieniowy. Ze schroniska większość dystansu to już niemal płaskie polany i pojedyncze aczkolwiek strome szczyty. Za Szafranówką skręcamy w drogę poza szlakiem, która przez wąwóz wyprowadza nas z powrotem na promenadę nad Grajcarkiem.

O 3.00 rano startowali zawodnicy na dystansie 96 kilometrów, o 7.00 na dystansie 64 kilometrów.

Autor: mw
Zdjęcia: Janusz Wojtarowicz
Dodaj do:

reklama

Nasi Partnerzy
Gmina Ochotnica Dolna Zwizek Podhalan w Polsce Miejski Ośrodek Kultury w Szczawnicy Moutain Touch Poxitel
Polecane serwisy turystyczne
Pieniny Szczawnica Czorsztyn
Misja Pienińskiego Portalu Informacyjnego Pieninyinfo.pl;
Wspieranie turystyki, biznesu, edukacji, przedsięwzięć o charakterze sportowym, kulturalnym, prospołecznym, proekologicznym oraz podnoszenie poziomu i jakości wewnętrznej współpracy społeczności Pienin i najbliższych okolic.