2013.10.03 11:50 / news / czytano 4117 / opinie 0
Czym może wyróżnić się wśród innych niewielka spółka energetyczna, działająca na skraju Polski, u podnóża Pienin? Okazuje się, że nie tylko piękną lokalizacją, ale także wysokim poziomem świadczonych usług i najwyższej jakości zarządzaniem.
Dowodem na to, jest zdobyte przez ZEW Niedzica SA Złote Godło QI programu Najwyższa Jakość Quality International 2013 w kategorii QI ORDER, którego organizatorem jest redakcja Forum Biznesu w Dzienniku Gazeta Prawna, patronat nad konkursem sprawuje natomiast Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Polskie Forum ISO 9000.
Program Najwyższa Jakość Quality International kierowany jest do organizacji, mogących poszczycić się osiągnięciami na najwyższym, światowym poziomie. Podstawą do przeprowadzenia analiz decydujących o wyłonieniu finalistów są oficjalne dane firmy oraz opinia organizacji biznesowych i gospodarczych, instytucji certyfikujących a także specjalnie powołanych ekspertów. Celem programu jest natomiast ukazanie potencjału polskiego rynku i stymulowanie tworzenia nowych wzorów jego jakościowego rozwoju. Konkurs ma za zadanie wyłonienie i uhonorowanie podmiotów odznaczających się wysoką dbałością o jakość oferowanych produktów i usług.
Funkcjonowanie i rozwój niedzickiej Spółki prowadzony jest w oparciu o najwyższe standardy. Już od 2010 roku funkcjonuje tu Zintegrowany System Zarządzania (ZSZ), który obejmuje System Zarządzania Jakością (ISO 9001:2008), System Zarządzania Środowiskowego (ISO 14001:2004) oraz System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy (PN-N-18001:2004). W latach 2011-2012 w przedsiębiorstwie zostały wdrożone i certyfikowane kolejne dwa systemy: System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym (SPZK) i System Zarządzania Energią (ISO 50001:2011). Jednocześnie wdrożono i certyfikowano System Zarządzania Jakością (ISO 9001:2008) obejmujący usługi hotelarsko-turystyczne. Kolejnym, istotnym elementem zarządzania jakością Spółki była decyzja o wdrożeniu w ZEW Niedzica S.A. Zasad Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, inspirowanych normą ISO 26000 i przyjęciu tym samym zachowań i wymogów odpowiedzialności, zgodnych z międzynarodowymi normami.
To właśnie te działania Spółki; związane z wdrażaniem ale także promowaniem idei jakości we wszystkich aspektach działalności przedsiębiorstwa przyczyniły się do zdobycia prestiżowego Złotego Godła QI, którego oficjalnie wręczenie nastąpi podczas uroczystej Gali IQ Order w dniu 18 października br. w Poznaniu.
Źródło: ZEW Niedzica S.A.