Czy wiesz, że Google jest największą wyszukiwarką na świecie? Codziennie korzystają z niej miliony internautów – również z Polski – aby m.in. odnaleźć interesujące ich firmy, produkty czy usługi. Nie może dziwić Cię więc fakt, że coraz częściej po kampanie w sieci wyszukiwania sięgają również reklamodawcy, którzy chcą szybko i skutecznie docierać do nowych odbiorców. Nie wiesz, czym jest Google Ads? Przeczytaj i dowiedz się więcej o płatnych reklamach.
Co to jest Google Ads?
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że wyszukiwarka stanowi narzędzie, które zapewnia wiele możliwości. Z jednej strony korzystają z niej użytkownicy, którzy w wynikach wyszukiwania odnajdują odpowiedź na właściwie każde zapytanie. Z drugiej strony Google stanowi ważny kanał promocyjny dla przedsiębiorców działających w sieci.
Prowadzisz własny biznes? Szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży? Chcesz dotrzeć do internautów, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą? Google Ads to doskonała opcja dla Ciebie! Dzięki niej możesz zwiększyć widoczność firmy w wynikach wyszukiwania dużo szybciej i sprawniej niż na przykład w przypadku pozycjonowania.
Nie wiesz, czym jest Google Ads? To cieszący się ogromnym zainteresowaniem system reklamowy. W panelu narzędzia można tworzyć, planować, optymalizować i publikować kampanie sponsorowane, które będą wyświetlać się użytkownikom w ekosystemie wyszukiwarki. To zaś oznacza, że reklamy przygotowane w sieci znanej również jako Google AdWords pojawią się w różnych miejscach Internetu.
Ogromny zasięg, liczba dostępnych formatów oraz oferowane funkcjonalności – to wyróżnia opisywaną sieć reklamową i sprawia, że jest niezwykle skutecznym kanałem promocyjnym. Kampania Google Ads może szybko przynieść oczekiwane rezultaty i jednocześnie umożliwia monitorowanie wyników. Nic więc dziwnego, że to polecane rozwiązanie dla firm, bez względu na branżę, w której działają.
Rodzaje reklam w sieci reklamowej Google Ads
Jeśli chcesz docierać ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, to musisz rozważyć reklamowanie firmy w wyszukiwarce. Google Ads to niedościgniony pod względem liczby formatów system reklamowy. Przygotowując promocję, możesz bowiem wybierać spośród wielu lokalizacji i typów kampanii.
Linki sponsorowane
Aby zapewnić firmie widoczność w wyszukiwarce, postaw na linki sponsorowane. Ten niezwykle popularny rodzaj reklamy przyjmuje formę tekstowych wyników wyszukiwania. Można je zwykle znaleźć nad lub pod treściami organicznymi. Wyświetlają się na określone słowo kluczowe.
Kampanie w sieci reklamowej Google
Świetnym rozwiązaniem dla firm, które chcą budować świadomość marki w Internecie, okazują się kampanie w sieci reklamowej. Pojawiają się one bowiem na stronach partnerskich wyszukiwarki, które są związane z wyszukiwanymi przez internautów hasłami. Mają zwykle interaktywny charakter i występują w formie graficznych banerów.
Remarketing
Jednym z najskuteczniejszych sposobów zachęcenia potencjalnych klientów do zakupu i zwiększenia konwersji (zrealizowania celów reklamy) jest remarketing. Ta forma kampanii pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę internetową czy aplikację lub wcześniej zetknęli się z marką.
Kampania produktowa
Możesz znać tego rodzaju reklamę pod różnymi nazwami – Google Zakupy, PLA czy Google Shopping. Dedykowana jest przede wszystkim sklepom internetowym. Branża e-commerce może wykorzystać materiały reklamowe do zwiększenia widoczności konkretnych produktów w wyszukiwarce. W sekcji pojawiają się takie informacje o towarze jak np. cena, zdjęcie, producent, nazwa czy oceny klientów.
Kampanie Video
System Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam również w niezwykle popularnym serwisie YouTube. Tego rodzaju kampania może przyjmować wiele różnych form, ale jej głównym celem jest promocja firmy wśród milionów użytkowników korzystających każdego dnia z platformy.
Kampanie lokalne
Choć jest to stosunkowo nowy kanał promocyjny, to cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród lokalnych przedsiębiorców. Podstawą kampanii są reklamy, które informują odbiorców o lokalizacji firmy, przez co zachęcają do odwiedzin fizycznych placówek. Celem jest zmaksymalizowanie liczby wizyt np. w sklepie stacjonarnym.
Kampanie promujące aplikację
Masz własną aplikację i chcesz zwiększyć jej popularność w sklepie Google Play? Wykorzystaj sieć reklamową i postaw na kampanię, która przyczyni się do wzrostu interakcji oraz liczby pobrań oprogramowania. Wystarczy, że przygotujesz odpowiednie informacje i zasoby, a system sam wygeneruje najlepsze wersje reklamy.
Dla optymalnych efektów możesz połączyć kilka formatów reklam i wyświetlać je w różnych miejscach sieci.
Jak działa kampania Google Ads?
Chcesz wypromować biznes, produkt, usługę, stronę internetową czy nawet konkretną zakładkę witryny? Dzięki płatnej kampanii w wyszukiwarce możesz to zrobić szybko i skutecznie! Wszystko dlatego, że reklamy stworzone w systemie Google Ads wyświetlają się użytkownikom, którzy poszukują w Internecie konkretnych treści. Tacy odbiorcy z dużym prawdopodobieństwem mogą stać się Twoimi klientami ze względu na zainteresowanie ofertą.
Zastanawiasz się, co sprawia, że użytkownik widzi konkretne banery czy linki sponsorowane? Otóż dzieje się tak na postawie aukcji reklam, które są organizowane w sieci reklamowej. W ten sposób ustalany jest ranking, który decyduje o kolejności wyświetlania się kampanii w różnych miejscach Internetu. Wpływ na ostateczną ekspozycję mają takie czynniki jak np.:
• czas prowadzenia promocji,
• współczynnik klikalności,
• działalność konkurencji,
• atrakcyjność kreacji i zestawu reklam,
• wyznaczona stawka za kliknięcie,
• jakość strony WWW, na którą kieruje reklama,
• trafność słów kluczowych,
• zgodność z lokalizacją i typem urządzenia internauty.
Jak widzisz, najlepsze efekty możesz uzyskać z optymalnie przygotowaną kampanią reklamową. Możesz wypełnić formularz na
https://wenet.pl/oferta/google-ads i uzyskać kompletne wsparcie w promocji.
Jak reklamować się w Google? Podsumowanie
Wiesz już, że w przypadku promocji w Google jakość ma ogromne znaczenie. Tworząc kampanię, musisz więc:
• dobrać frazy kluczowe związane z Twoją działalnością,
• wskazać lokalizację, język i wiek potencjalnych odbiorców,
• ustalić częstotliwość i harmonogram wyświetlania reklam,
• zaplanować cel np. kierowanie użytkowników na witrynę,
• wytypować miejsca, gdzie ma wyświetlać się treść reklamowa,
• wybrać urządzenia, na których przekaz ma być dostępny,
• wyznaczyć stawki oraz budżet (dzienny lub miesięczny),
• przygotować atrakcyjne copy (treść) i stronę docelową,
• analizować i optymalizować opublikowany zestaw reklam.
Co możesz dzięki temu zyskać? Płatne treści pomagają zwiększyć widoczność marki i oferty, skutecznie dotrzeć do klientów i poprawić wyniki w krótkim czasie. Wszystko dlatego, że wśród zalet Google Ads można wyróżnić: ogromny zasięg, mierzalne efekty, efektywne targetowanie, elastyczność budżetową i natychmiastowe rezultaty.
Nie wiesz, jak osiągnąć cele swojej firmy? Powierz to zadanie WeNet, czyli zespołowi doświadczonych ekspertów, którzy zrealizowali już tysiące kampanii dla małych, średnich i dużych firm. Doradcy internetowi są skuteczni dzięki wiedzy i wykorzystywanym narzędziom. W ramach oferty otrzymasz certyfikowane wsparcie – status Google Partner Premium to potwierdzenie wysokiej jakości usług.
A to jeszcze nie wszystko! Już teraz zamów darmową konsultację na WeNet.pl i przekonaj się, co mogą dla Ciebie zrobić specjaliści w swoich działaniach. Zobacz, jak niewiele trzeba, aby zaplanować kampanię reklamową i docierać z ofertą do zainteresowanych nią osób.
Meta dane do tekstu:
Co to jest Google Ads? Przewodnik po płatnych kampaniach
Odkryj potencjał płatnych kampanii i sprawdź, czym jest Google Ads. Przeczytaj więcej o systemie reklamowym i poznaj różne rodzaje reklam w wyszukiwarce.