2020.05.11 09:36 / news / czytano 2116 / opinie 0
Każda marka musi najpierw trafić do świadomości potencjalnych klientów, aby odnieść sukces.
Do wyboru jest wiele działań – zarówno tradycyjnych, jak i internetowych – które pomogą rozreklamować firmę, a następnie umacniać jej pozycję na rynku. Wybór odpowiednich narzędzi jest kluczowy dla jej sukcesu.
Kanały online i offline
W większości przypadków warto łączyć działania online oraz offline, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Dobór odpowiednich narzędzi wynika głównie z prowadzonej działalności – jej profilu – oraz oczekiwanych efektów. Poniżej wymieniamy popularne tradycyjne nośniki reklamy – jak ulotki czy wizytówki – oraz marketingowe narzędzia internetowe.
Tradycyjne nośniki reklamy
Wizytówki są jednym z najpowszechniejszych nośników podstawowych informacji o firmie, a także umacniają jej wizerunek w świadomości klientów oraz pozycję na rynku. Warto mieć je zawsze przy sobie – nie tylko na spotkanych biznesowych. Profesjonalny, starannie wykonany projekt na wysokiej jakości papierze będzie stanowił ważny element wizerunku. Warto rozważnie dobrać każdy element – rodzaj czcionki czy kolory – łącząc prostotę z kreatywnością.
Ulotki. W wielu branżach sprawdzą się także ulotki – na przykład w przypadku działalności kulinarnej czy fryzjerskiej. Mimo że są bardzo rozpowszechnione i u wielu osób budzą niechęć, nadal cieszą się popularnością i przyczyniają się do wzrostu zainteresowania daną usługą.
Teczki firmowe. Na spotkaniu z kontrahentami warto mieć wizytówki, ale także firmowe notesy oraz teczki z logo firmy. Można na nich zamieścić także chwytliwe motto firmy i adres strony internetowej lub odnośnik do kanałów w social mediach. Warto też przekazać w nich dokumenty, np. umowę czy materiały promocyjne, aby rozpowszechniać markę i jej logo. Podobnie notesy czy kalendarze warto wykorzystywać jako drobne upominki – one również poza swoją praktyczną rolą będą pełnić zadania reklamowe.
Marketing internetowy – podstawowe narzędzia
Marketing internetowy obejmuje wiele działań – można wyróżnić wiele elementów, spośród których należy wybrać te najwłaściwsze dla danej branży. Zaletą działań online jest mierzalność – można sprawdzić, które działania przynoszą oczekiwane efekty, a w razie niezadowalających wyników zmodyfikować kampanię. Najlepsze efekty można uzyskać, wykorzystując różne jego elementy.
W przypadku reklamy w Internecie dostęp do konkretnych grup docelowych jest znacznie bardziej dokładny. W przypadku wyszukiwarek przekaz trafi jedynie do osób, które są zainteresowane takim rodzajem działalności. Reklama w Internecie (np. link sponsorowany, czyli kampania Google Ads) ukaże się po wpisaniu konkretnej frazy.
Warto korzystać z różnych narzędzi – jak strona internetowa oraz jej regularne pozycjonowanie, kampania Google Ads, social media marketing (Facebook Ads, działania reklamowe na Instagramie itd.), marketing na kanale YouTube, reklamy banerowe, teksty sponsorowane oraz blog, lista mailingowa. Warto też pamiętać, że reklama w Internecie pozwala na skuteczną promocję również dla mniejszych firm.