2019.03.04 09:50 / news / czytano 2511 / opinie 0
Młodsi uczniowie z zainteresowaniem przyglądali się pracy starszych kolegów, a wiedza przez nich zdobyta z pewnością zaprocentuje już w niedalekiej przyszłości.
Festiwal Nauki, który miał miejsce w Szkole Podstawowej nr 2 w Krościenku n.D objął projekty edukacyjne z zakresu chemii, fizyki, geografii oraz informatyki. Pokazy naukowe starszych kolegów pod opieką nauczycieli zostały zorganizowane dla uczniów z przedszkola, klasy pierwszej, drugiej oraz czwartej.
Moja pierwsza chemia - „ Efekty towarzyszące reakcjom chemicznym”
Swoją przygodę dzieci rozpoczęły w pracowni chemicznej. W naszym laboratorium gimnazjaliści zaprezentowali m.in. księżycowy piasek, samo nadmuchujący się balonik, chemiczny wulkan oraz kuchnię molekularną. Młodzi naukowcy poznali nazwy podstawowych związków chemicznych oraz czynnie pomagali starszym kolegom w przygotowaniu eksperymentów.
Laboratorium w domu – „Domowe eksperymenty fizyczne”
Kolejnym punktem programu były doświadczenia fizyczne. Uczniowie poprzez zabawę poznali podstawowe zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie oraz uzyskali odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, m.in. „Jak wygląda dźwięk?”, a ponadto dowiedzieli się czym jest dyfuzja w cieczach oraz elektryzowanie ciał.
Krótkie i piękne wakacje- „Podróż do Włoch”
Kolejnym celem naukowej podróży dzieci była sala geograficzna. Dzięki atrakcjom przygotowanym przez uczniów klas trzecich gimnazjum, uczniowie mogli udać się w podróż do malowniczych Włoch. Dzieci poznały najważniejsze włoskie zabytki, potrawy oraz słowa. Punktem kulminacyjnym projektu był wybuch wulkanu.
Roboty Dash i Dot (Janusz i Grażyna) – interakcja oraz kodowanie
Ostatnim punktem festiwalu był pokaz oraz warsztaty z programowania robotów, które nie zawsze odpowiadały na nasze pytania tak jakbyśmy tego oczekiwali. Uczniowie poznali też Rozszerzoną Rzeczywistość (ang. Augmented Reality – AR), czyli to czego w rzeczywistości nie ma Można było przymierzyć wirtualne okulary lub pojeździć BMW X4 po sali informatycznej.
Autor: oprac.red.
Zdjęcia: Arch. szkoły